Concurs fotogràfic

XVI  Concurs de fotografia del Carnaval de Roses

BASES DELS CONCURS

  1. Objecte del concurs: Elecció d’una fotografia representativa del Carnaval de Roses 2016.
  2. Participants: Concurs obert a totes les persones aficionades a la fotografia. Quedaran exclosos del concurs aquells participants que tinguin la consideració de professionals de la fotografia.
  3. Format: Les mides han de ser de 18 x 24 centímetres, amb un màxim de 2 fotografies per concursant, i s’han de presentar sobre un suport rígid que s’ha de recollir al Servei d’Atenció al Ciutadà de l’Ajuntament de Roses (plaça de Catalunya, 12) o al departament de Cultura i Festes (plaça de Catalunya, 8, 2a planta).
  4. Obres: Les fotografies han de ser originals i inèdites, i no poden haver estat premiades en altres concursos. La tècnica és lliure. Les imatges retocades digitalment seran excloses.
    Al dors de l’obra s’hi ha d’escriure el pseudònim o títol de la fotografia. Cada obra s’acompanyarà amb un sobre tancat, identificat amb el pseudònim o títol de la fotografia a la part exterior. A dins del sobre hi ha de constar el pseudònim o títol, el nom i cognoms de l’autor/a, l’adreça i el telèfon.
  5. Termini: El termini de recepció finalitzarà el dia 4 de març de 2016, a les 14 h. Les obres s’han de lliurar al Servei d’Atenció al Ciutadà (SAC) de l’Ajuntament de Roses (plaça de Catalunya, 12).
  6. Premis: 
    Primer premi: 300 euros
    Segon premi: 250 euros
    Tercer premi: 200 euros
    El mateix participant no podrà obtenir més d'un premi.  
    Els guanyadors, o un representant autoritzat, hauran de ser presents a l’acte de lliurament dels premis.
    Les fotografies guanyadores es publicaran a la revista de Carnaval de 2017.
  7. Procediment de concessió dels premis: Concurrència competitiva.
  8. Exposició: Totes les fotografies s'exposaran a la Biblioteca Municipal de Roses de l’11 de març al 2 d’abril. Les obres premiades quedaran en propietat de l'Ajuntament de Roses. Les no premiades es podran recollir, posteriorment, al departament de Cultura i Festes (fins al 31 de maig), després del veredicte i de l'exposició.
  9. Drets: Els drets d’explotació, reproducció, comunicació i difusió pública, inclosa la difusió a Internet, la transformació i la distribució de les obres premiades quedaran en propietat de l’Ajuntament de Roses.
    El participant manifesta i garanteix que és l’únic autor de la/les fotografies i titular de tots els drets d’autor sobre la/les fotografia/es que presenta al concurs. Així mateix, serà responsabilitat del participant obtenir l’autorització de les persones que poguessin aparèixer en cada fotografia per a l’efectiva activitat que es convoca, a menys que dita fotografia hagi estat realitzada en un lloc públic i en la forma legalment establerta, assumint tota reclamació per drets d’imatges.
  10. Criteris de valoració: A l’hora de valorar les obres es tindran en compte els següents aspectes, els quals es valoraran amb 2 punts cadascun:
    La qualitat tècnica (enfocament, llum, equilibri de color)
    L’originalitat
    L’adequació a la temàtica (representativitat de la festa del Carnaval).
  11. El jurat: El jurat estarà format per l’alcaldessa, el regidor de Cultura i Festes, el tècnic de Cultura i Festes, un membre del departament de Comunicació i un professional de la fotografia.
    El seu veredicte, inapel·lable, es farà públic el divendres 11 de març, a les 19 h, a la Biblioteca Municipal. Si el jurat ho creu oportú, els premis poden quedar deserts. D’aquest acte se n’aixecarà acta.
  12.  Acceptació de les bases: La participació en el concurs comporta l’acceptació d’aquestes bases. Qualsevol aspecte no previst en les bases serà resolt pel jurat.

Descarrega les bases