Roses celebrarà Sant Jordi amb parades de roses i llibres, sardanes i espectacle infantil
17.04.2026
El proper dijous, 23 d’abril, Roses celebrarà la Diada de Sant Jordi amb diferents activitats al llarg de tot el dia. Parades de roses i llibres, sardanes amb la participació de les escoles del municipi, cercavila i espectacle infantil.
L’Àrea de Cultura de l’Ajuntament organitza un any més la tradicional fira de Sant Jordi, que des de fa uns anys se celebra a la rambla de la Riera Ginjolers. Romandrà oberta des de les 10 del matí fins a les 20 h, i comptarà amb les parades de roses i llibres de floristeries i llibreries del municipi, així com de les entitats i escoles rosinques que han volgut estar presents en aquesta diada tan especial.
Al llarg del dia tindran també lloc a la parada de la Biblioteca Municipal Jaume Vicens Vives, sessions de signatura de llibres a càrrec d’autors i autores locals, oferint al públic l’oportunitat de conèixer de prop la producció literària del territori.
A les 11 h, a la plaça del Teatre serà l’escenari d’una ballada de sardanes amb la cobla La Flama de Farners, en el marc de la 3a Trobada sardanista d’alumnes de 4t de primària de les escoles de Roses. Aquesta activitat posa en valor la cultura popular catalana i fomenta la participació de les noves generacions.
Ja a la tarda, les activitats continuaran a les 18 h a la rambla de la Riera Ginjolers amb l’activitat ‘Sorra, música i llegendes’ a càrrec d’Aüc Espectacles, que oferirà una cercavila musical i un espectacle de la llegenda de Sant Jordi. Aquesta proposta combina música, teatre gestual, dansa i una posada en escena poètica, per apropar la llegenda a tots els públics de manera innovadora. (En cas de mal temps l’espectacle es realitzarà al hall del Teatre Municipal).
