Roses Smart, una nova eina de comunicació amb la ciutadania, àgil, interactiva i geolocalitzada

14.12.2017

L’Ajuntament de Roses acaba de posar en servei una nova aplicació per a dispositius mòbils, integrada dins el concepte conegut com smartcity (ciutat intel·ligent), amb la qual es promou una gestió més avançada dels serveis. La nova eina segueix el repte de millorar la qualitat de vida de la ciutadania i dels visitants de la vila, facilitant el seu accés a serveis i continguts d’interès de manera més àgil, personalitzada i geolocalitzada i, un dels aspectes principals, promovent la seva col·laboració i participació.

Aquest matí, l’alcaldessa de Roses i responsables de Mostrarium, empresa creadora de l’app, han presentat els trets característiques de la nova eina informativa i de gestió, que ja es troba a disposició dels usuaris. Roses Smart ofereix tota la informació local d’interès a la butxaca: cultura, avisos, notícies, telèfons d’interès i d’emergència, comerç local, rutes,teatre, salut, esports, xarxes d’aparcaments i transport urbà, etc.

Amb una única eina, es pot ja disposar a Roses de tota la informació local en el seu abast més ampli, ja que més enllà del llistat de serveis i equipaments amb les seves adreces i telèfons, ofereix una actualització continuada i completa dels mateixos. Aspectes com horaris i localització de farmàcies de guàrdia; horaris i quines activitats ofereixen els equipaments de la vila i, inclús, com poder llogar-los; horaris i línies de transport operatives en cada moment de l’any; aparcaments i la seva localització; etc, són algunes de les informacions disponibles.

L’aplicació es caracteritza a més pel seu caràcter bidireccional, ja que permet la interacció continuada amb els ciutadans com a model de gestió col·laborativa i participativa. Aquesta interacció es pot realitzar mitjançantdiferents vies. Una d’elles és la bústia de comunicats on el ciutadà pot informar a través d’un gestor d’incidències, de qualsevol desperfecte o deficiència a la via pública, i a través de la qual el consistorimantindrà també informat a l’usuari sobre la resolució del problema detectat.

Una altra via interactiva són les notificacions push que permeten emetre avisos sobre emergències o aspectesd’interès (talls de trànsit, avaries, etc), d’un manera immediata. Per últim, la secció corresponent a processos participatius, permet la realització de consultes ciutadanes d’una manera senzilla per part de l’usuari, permetental mateix temps la gestió i publicació de resultats immediats de resultats.

Tal i com ha destacat Eduard García de l’empresa Mostrarium "tenim davant nostre una nova eina que, centrada en el concepte de la Comissió Europea de la smart city, ofereix aquells apartats més atractius i d’interès per als ciutadans i visitants, actualitzats constantment, així com obtenir, de forma molt ràpida i clara, la informació precisa que es pugui necessitar en cada moment. I tot, amb una única aplicació que anirà incorporant totes aquelles millores i innovacions que es vagin desenvolupant tecnològicament, sense necessitat de fer ús d’aplicacions complementàries".

L’alcaldessa de Roses, per la seva part, ha destacat "el salt qualitatiu i el compromís que representa per part del’Ajuntament l’aposta per aquest nou sistema informatiu i de gestió, el qual requerirà processos molt àgils i una comunicació efectiva i continuada amb els ciutadans".

Notícies